Maskot

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Nyheder:

Forfatter Emne: Manga i marts  (Læst 593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gwennafran

Manga i marts
« Dato: 02. Marts 2010, 18:09:43 »
Manga udgivet på dansk i marts.

5. marts:
Fruits Basket #9
Gothic Sports #2
One Piece #48
One Piece Color Walk (One Piece art book)
Shaman King #30

10. marts:
Fullmetal Alchemist #1 + 2

31. marts:
Death Note #11
Fullmetal Alchemist #14
Naruto #36

Aflyst!
Ifølge Fantask.dk vil Neon Genesis #11 ikke udkomme.
Sammenligner man Fantasks udgivelsesoversigt med Carlsens udgivelseplan for 2010 ser det heller ikke godt ud for D.N.Angel.

Tilføjelser eller rettelser modtages med glæde.
« Senest Redigeret: 02. Marts 2010, 18:29:35 af Gwennafran »

Offline Nashayla

• Forumninja
  • Poster: 340
  • Køn: Kvinde
  • Kindness is oil which creates a path for our hopes
Sv: Manga i marts
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2010, 21:16:57 »
FMA and Naruto are way behind but I like the way they keep One Piece on the track  ;D

I wonder when they will release Sket Dance, Tegami Bachi, Fairy Tail, Pandora Hearts, Beelzebub, Bakuman and 07-Ghost on Danish :o

And.. don't know if Katekyo Hitman Reborn and .Hack// had already been released in Danish -if not.. they really should..   :)
変体だい好きですとエッチは面白:P

すぎてゆくひびをほどいてみたらいましかみれないことにきずいた

Offline *Wish*

« Svar #2 Dato: 03. Marts 2010, 22:23:36 »
Hvad er "Fullmetal Alchemist #1 + 2"?

Offline Gwennafran

« Svar #3 Dato: 04. Marts 2010, 00:14:09 »
Nashayla>> Jeg ved at der har været ca. fire albums med .hack - Spørgsmålet er nok mest om de stadig er til at få.
Dansk manga går vist ikke så godt. Titler bliver aflyst osv. Jeg ved ærligt talt ikke hvor mange nye super-populære serier der vil komme, før de gamle af den populære slags er helt færdige. Og jeg tror ikke der vil komme særligt mange udenfor den absolutte teenage mainstream af enten ældre eller nyere slags (personligt var jeg meget glad for at Carlsen kastede sig over CLAMP).

Til gengæld ser det ud til, at Carlsen er generelt kører med pigeserier, og starter nye pigeserier når gamle slutter (generelt er den vist på Fruit Basket + en anden pigeserie lige nu). Det tyder på, at der er et alternativt marked der. :)
(Og ja, det skal nævnes som en kvindelig tegneserielæser i Danmark. Vi er et pige-tegneserie-Uland)

Wish>> Mit umiddelbare gæt er en genudgivelse. Det er sådan det står på Carlsens hjemmeside, så mon ikke det betyder, at serien er udsolgt på de små numre.

Offline Nashayla

• Forumninja
« Svar #4 Dato: 04. Marts 2010, 00:58:14 »
Men de fleste piger cosplayer fra shounen(DGM, FMA, KHR, Naruto, Bleach etc.) :o

Og har danskerne ikke udgivet Pokémon(manga) på dansk? Den solgte da godt som TV udsendelse.

CLAMP? <--Går ud fra Kobato og Tsubasa Reservoir Chronicles er blevet udgivet på dansk= ) ?

Offline Gwennafran

« Svar #5 Dato: 04. Marts 2010, 07:32:27 »
Fordi mange af drengeserierne også tiltaler piger. Men pointen er, at der bare ikke er mange serier direkte til piger overhovedet i Danmark. Det er fantastisk at der er begyndt at komme nogen med manga (efter W.I.T.C.H. beviste at der var et marked).

Der har været et blad med Pokémon, men jeg ved ærligt talt ikke om der var tegneserier i det. Den blev ikke solgt "som manga", og det er ikke til at finde data på det.

Omkring CLAMP... Du har... Virkelig ikke fulgt med i det danske marked, har du? Der *er* bare ikke udgivet særligt mange mangaer på dansk. Og når du taler går du tilsyneladende ud fra at det er et kæmpe marked, med plads til 20 sideløbende serier. Jeg indrømmer at indlægget for den her måned ser meget langt ud, da det reelt set også inkluderer serierne for april, men... Det her er mere eller mindre hvad der samlet bliver udgivet i DK lige nu. NGE og D.N.Angel er begge serier hvor vi har ventet på næste album i over et år.
Indtil nu er Magic Knight RayEarth og Chobits blevet udgivet på dansk.

Grunden til at vi er langt fremme med One Piece, er fordi det omkring 2003 mere eller mindre var den eneste serie Carlsen Manga udgav, efter de var færdige med kun at udgive Dragonball fra 2000 til 2003.
Carlsen kører generelt med 6-8 regelmæssige sideløbende serier, og er pt. det eneste forlag der har længere serier. Hver gang de starter på en lang titel, betyder det, at der ikke er plads til andre titler mens den kører. One Piece, Naruto, Fruit Basket og FMA udgør helt konkret mere end halvdelen af de regelmæssige titler på det danske marked lige nu. Og Gothic Sports vil også køre i hele 2010.
De eneste serier der kan blive afløst af andre lige nu er Death Note og Shaman King. Så der kommer måske 2 eller 3 nye titler i 2010 ud over Gothic Sports. Hvis vi er heldige... Det er meget sandsynligt der kun kommer en mere (rygter peger på at D. Gray-Man måske kan være et bud på en ny titel).
« Senest Redigeret: 04. Marts 2010, 08:06:55 af Gwennafran »

Offline Kiichigo

« Svar #6 Dato: 04. Marts 2010, 14:43:02 »
Halvinteressant faktum som ikke har noget at gøre med dette, men måske kan demonstrere en smule af manga-uvisheden i Danmark:

Mig: Jeg er begyndt at læse Pokémon
K: Kan man LÆSE Pokemon?!
Mig: Øh... Ja... Duh

K har nok omkring et halvthundrede Pokemon-spil

Mere relateret til emnet: Nice at se endnu en artbook komme ud
Knap så nice at bind 11 af NGE er aflyst - hvordan kan det egentlig være? *looks up on Wikipedia* Okay... Rebuild of Evangelion. Makes sense.

Actually, it doesn't

Og hm, DGM i Danmark? Sejt. Lidt overrasket over at det ikke bliver Bleach, men da rart at se at de (muligvis) tager noget relativt nyt

Offline Gwennafran

« Svar #7 Dato: 04. Marts 2010, 15:40:52 »
Kiichigo>> Som sagt er det ikke noget jeg har fået bekræftet nogen steder.
Fantask.dk lader bare til at mene at den serie ville være en nyhed på dansk i februar... Hvilket... Bestemt ikke lader til at have været tilfældet. :P

Offline Nashayla

• Forumninja
« Svar #8 Dato: 05. Marts 2010, 01:08:56 »
Ah. men tak for svaret :P Har aldrig rigtig vidst så meget om danske udgivelser af JP mangaer, jeg ser kun de du skriver op pr. måned af opdatering af mangaer herinde(håber sætning var forståeligt).

Jeg sys det ville være fedt hvis de udgav D.Gray Man. Og det godt at Bleach ikke bliver udgivet på dansk, da One Piece, FMA og Naruto er noget helt for sig selv.

MEN.. MEN...siden de forsøger at udgive mangaer som er rettet mod piger, burde de da virkelig udgive Tsubasa Chronicles, Gakuen Alice, Shugo Chara, Heart no Kuni no Alice, 1/2 Prince, Inuyasha og Fushigi Yuugi <--Ikke fordi jeg læser dem alle selv, men det kun min mening. Men alt sammen afhænger vel altid af penge -om det tjener ind eller ej. Dansker er jo et kræsen folkefærd(har jeg fundet ud af). Alle dansker jeg møder kender til Dragon Ball og Pokemon, og er forbavset over at Pokemon, Digmon og Dragon Ball blev så stort hit her.  ;D
« Senest Redigeret: 05. Marts 2010, 01:18:06 af Nashayla »

Offline Gwennafran

« Svar #9 Dato: 05. Marts 2010, 07:52:45 »
Jeg kunne godt fornemme at du ikke helt havde styr på hvad der reelt var her på markedet. Vi er altså ikke noget særligt stort tegneserieland. Folk køber bare ikke særlig mange danske tegneserier generelt. :P

Mangismo forsøgte at udgive seriøse og meget rendyrkede pigemangaer der ikke var "magical girls" for nogen år siden, men de gik desværre nedenom og hjem. Carlsen tog de fleste af deres serier op, med undtagelse af en stak af pigeserierne (blandt andet droppede de Gravitation). Siden har Carlsen generelt haft 1-2 pigeserier kørende af gangen. Men... Med 1-2 serier kørende af gangen, er der ikke så meget der når markedet. De er nødt til at tage det der er lettest tilgængeligt. Tsubasa er for eksempel ret svært tilgængelig for nye læsere, der ikke ved noget om CLAMPs univers.
Inu Yasha var begyndt at blive udgivet i Danmark af Egmont. Men efter Egmont og Carlsen mergede sammen blev Inu Yasha droppet, da den manga ikke stod som en del af Carlsen Manga, der bagefter skulle stå uafhængigt af Egmont. D:
Så ja, det er et kæmpe fremskridt at der kommer pigeserier. Men det er stadig et ret sårbart marked, der vidst bedst sælger til piger under 14. Gravitation henvendte sig fx. til et ældre marked, og solgte tilsyneladende ikke nok til at Carlsen ville røre serien...

Dragonball, Pokémon og Digimon tiltaler små børn. Små børn er dem der ser mest tegnefilm i Danmark. Statistisk set er det derfor også de serier der bliver mest populære på dansk TV, og derfor lettest når ud i den offentlige bevidsthed. ;)